بریده کتاب, کریمانه

سفر کرمان؛ دیدار با خانواده شهدا

حضرت آقا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ در امتداد سفر ده‌روزۀ خود به استان کرمان در خانۀ چندین شهید حضور یافته‌اند که شرح آن دیدارها در کتاب کریمانه آمده است.

اولین خانواده‌ای که قرار است میزبان حضرت آقا باشد، خانوادۀ شهیدان سیف‌الدینی‌ست. جلیله ‌سادات قوامی ـ معروف به ام‌البنین کرمان ـ مادرِ شهیدان محمدحسن، محمدحسین، محمدعباس سیف‌الدینی، و مادربزرگ شهید محسن برهانی تا لحظاتی دیگر میزبان رهبر انقلاب خواهد بود.

نیم‌ساعت قبل، به او خبر داده‌اند که چه کسی قرار است به خانه‌اش بیاید، اما او به‌خاطر کهولت سن و سنگینی گوش، درست متوجه نشده بود مهمانش چه کسی‌ست، و گفته بود: هرکسی می‌آید، قدمش سرِ چشم.

حالا، مادرِ شهدا در خانه تنهاست. قابِ‌عکس شهدایش را روی تختش چیده و به‌انتظار نشسته که زنگِ خانه‌اش به صدا درمی‌آید. با عصا و به‌زحمت، بلند می‌شود و دکمۀ آیفون را می‌زند. بعد آرام‌آرام حرکت می‌کند که خود را به در ورودیِ اتاق ‌برساند.

قبل از اینکه در را باز کند، یکی از محافظان حضرت آقا  که نیم‌‌ساعت پیش وارد خانه شده بود ـ یاالله‌گویان در را باز می‌کند و سلام می‌دهد. بعد از ورود محافظ به اتاق، مادر شهدا خود را به آستانۀ در می‌رساند تا ببیند مهمانش چه کسی‌ست. نگاهش که به حیاط خانه می‌افتد، می‌بیند حضرت آقا دارند به‌طرف او می‌آیند..

بریده‌ای از کتاب «کریمانه»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *