کریمانه

روزنامۀ صبح نو: روایت یکی از طولانی‌ترین سفرهای استانی آیت‌الله خامنه‌ای

انتشارات صهبا باز هم با کتاب دیگری با موضوع آیت‌الله خامنه‌ای به پیشواز مخاطبان خود رفته است. «کریمانه» تازه از زیر چاپ بیرون آمده و داغ داغ است.

با رهبرشدن آیت‌الله خامنه‌ای، گمان عمومی به این سمت رفت که سفر به استان‌ها قطع خواهد شد؛ که شأنیت جایگاه رهبری انقلاب و مسوولیت سنگین آن، تناسبی با سفرکردن به استان‌ها و رفتن به میان مردم ندارد و این تصور ایجاد شد که حالا، دیگر ارتباط مردم و ایشان، یک‌طرفه می‌شود و فقط مردم می‌توانند رهبرشان را ببینند و او به دیدنشان نخواهد آمد. این تصور اما چند ماهی بیشتر دوام نیاورد.
آیت‌الله خامنه‌ای که در آغاز دوران رهبری، پنجاه سال داشتند، مشتاق مردم بودند و تشنه دیدارشان. این بود که بار دیگر سفرکردن به استان‌های کشور را آغاز کردند؛ سفرهایی مشابهِ سفرهای دوره ریاست‌جمهوری، اما به وسعت و گستردگی دیدارِ خیل امت با امام خود و با رنگ و بوی تجدید بیعت با انقلاب و رهبر آن. دی ماه 1369، استان ایلام میزبان نخستین سفر استانی رهبر انقلاب می‌شود. مردم ایلام، زیر بارانِ سیل‌آسا، چنان به استقبال رهبرشان می‌روند و ایشان را مثل نگینی گران‌بها بر انگشتری، رکاب می‌گیرند که به وصف نمی‌آید.

◀️ سفر به تمام استان‌ها در 22 سال
هفت ماه بعد، استان لرستان میزبان رهبر انقلاب می‌شود و چهار ماه بعد از آن، استان بوشهر و یک ماه پس از بوشهر، شهر قم. بدین‌ترتیب سفرهای معظم‌له به استان‌های مختلف کشور ادامه می‌یابد و ایشان در امتداد بیست‌ودو سال، به تمام استان‌های کشور سفر می‌کنند. تعداد و تنوع دیدارهایی که حضرت آقا در این سفرها داشته‌اند زیاد است؛ از دیدار با مردم و علما و خانواده شهدا و ایثارگران و بسیجیان و معلمان و دانشجویان و نخبگان و اساتید، تا دیدار با مسوولان و نیروهای مسلح؛که این نشان از توجه ویژه ایشان به اقشار مختلف مردم دارد؛ نشان از اینکه این سفرها، چقدر در نظر ایشان حیاتی و مهم‌اند.

◀️ برنامه‌ای که در صدر لیست رهبری قرار دارد
اما جزء جدانشدنی برنامه‌های کاری رهبر معظم انقلاب چه در ایام عادی و چه در سفرهای استانی، حضور در خانه شهدا و دیدار صمیمانه با خانواده‌های معظم آنهاست. رهبر انقلاب از این دیدارها ـ که از دوران ریاست‌جمهوری خود آغاز کرده و تاکنون هم ادامه داده‌اند ـ با تعابیر بسیار والایی یاد کرده‌اند. یکی از آخرین تعبیرهای ایشان، جمله‌ای است که در دی‌ماه 1394 در دیدار با خانواده شهیدان اعلمی فرمودند: «بدون تعارف می‌گویم که نشستن پهلوی والدین شهدا، روی فرش آنها و زیر سقف آنها را برای خودم سعادت می‌دانم؛ برای خودم مفید می‌دانم. ما از شماها، کسب روحیه و معنویت می‌کنیم.»

ادامۀ اخبار در لینک زیر:

http://sobhe-no.ir/newspaper/118/15/3588

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *