کریمانه

گزارش مختصری از آیین معرفی کتاب کریمانه در شهر کرمان

در اولین روز زمستان 1395، آیین معرفی کتابِ کریمانه توسط نهاد کتابخانه‌های استان کرمان در این شهر برگزار شد؛ مراسمی که به‌خاطر حضور جمعی از خانواده‌های شهدا، بسیار معنوی و نورانی شده بود.

خانواده‌های معظم شهدا، از راه‌های دور و نزدیک، از شهر مقدس قم تا جیرفت و باغین و ماهان، خود را به شهر کرمان رسانده بودند تا در این مراسم حاضر باشند.

سردار متواضع و محبوب شهر کرمان، محمدرضا حسنی سعدی، مدیر‌کل بنیاد شهید استان کرمان اولین سخنران این مراسم بود.

بعد از صحبت‌های سردار حسنی، نوبت به خاطره‌گویی حسین شیخ‌شعاعی رسید که از قم خود را به مراسم رسانده بود. هنگام خاطره‌گویی این فرزند شهید،بسیاری از چشم ها بارانی بود.

استاد علیرضا مختارپور، مدیر نهاد کتابخانه‌های کشور، سخنران اصلی مراسم بودند. ایشان با تشریح دیدگاه امام خمینی و مقام معظم رهبری، به رمزگشایی از علت توجه ویژۀ رهبر انقلاب به شهدا و دیدار با خانواده‌های معزز ایشان پرداختند.
شعرخوانی خانم صدیقه سلیمانی، بخش بعدی برنامه بود. خانم سلیمانی دو شعر قرائت کردند که هر دو با موضوع خانوادۀ شهدا سروده شده بودند.

بعد از شعرخوانی، مصطفی مغفوری، تنها پسرِ شهید عبدالمهدی مغفوری و آقای برهانی، پدر شهید محسن برهانی و دامادِ خانوادۀ شهیدان سیف‌الدینی به خاطره‌گویی پرداختند.

مدیرمسئول انتشارات موسسۀ جهادی (صهبا) که آخرین نفر به جایگاه دعوت شده بود، گفت: درواقع این مراسم، مراسمِ آیین معرفی کتاب کریمانه نیست؛ بلکه آیین معرفی و تکریم خانواده‌های شهداست، که کتاب کریمانه نیز با چنین هدفی منتشر شده است.

پخش فیلم بخشی از دیدارهایی که در کتاب کریمانه روایت شده و تجلیل از خانواده‌های شهدایی که در مراسم حضور داشتند نیز از بخش‌های دیگر مراسم بود؛ که در این بخش، تمام دوازده خانوادۀ شهیدی که در کتاب کریمانه معرفی شده بودند، به روی جایگاه آمدند.

بعد از اتمام مراسم، بازار مصاحبه و عکس‌گرفتن داغ بود. از مصاحبه‌های خانوادۀ شهدا و استاد مختارپور گرفته تا عکس‌گرفتن‌های دسته‌جمعی با خانواده‌های شهدا و عکاسی از نوجوانی که یازده سال پیش حین یکی از دیدارها در آغوش رهبر انقلاب به خواب رفته بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *