بریده کتاب, کریمانه

سالروز سفر کرمان

دیدار با خانوادۀ شهدا

آیت‌الله خامنه‌ای از دوران جوانی، یعنی دوران مبارزه و پیش از انقلاب، هم‌نشین و هم‌نَفَس و هم‌صحبت مردم بودند و با اقشار مختلف، از پیر و جوان و زن و مرد گرفته تا کاسب و کارگر و کارمند و دانشجو و دانش‌آموز و طلبه، ارتباطی مستقیم و صمیمی داشتند. با رهبرشدن ایشان، گمان عمومی به این سمت رفت که سفر به استان‌ها قطع خواهد شد؛ اما این تصور چند ماهی بیشتر دوام نیاورد!

آیت‌الله خامنه‌ای بار دیگر سفرکردن به استان‌های کشور را آغاز کردند؛ سفرهایی مشابهِ سفرهای دورۀ ریاست‌جمهوری، اما به وسعت و گستردگی دیدارِ خیل امت با امام خود، و با رنگ و بوی تجدید بیعت با انقلاب و رهبر آن. تعداد و تنوع دیدارهایی که حضرت آقا در این سفرها داشته‌اند زیاد است؛ از دیدار با مردم و علما و خانوادۀ شهدا و ایثارگران و بسیجیان و معلمان و دانشجویان و نخبگان و اساتید، تا دیدار با مسئولان و نیروهای مسلح. اما یکی از برنامه‌های ثابت رهبر انقلاب در این سفرها، حضور در خانۀ شهدا و دیدار صمیمانه با خانواده‌های معظم آنهاست.

رهبر انقلاب از این دیدارها با تعابیر بسیار والایی یاد کرده‌اند. یکی از آخرین تعبیرهای ایشان، جمله‌ای‌ست که در دی‌ماه ۱۳۹۴ در دیدار با خانوادۀ شهیدان اعلمی فرمودند:
«بدون تعارف می‌گویم که نشستن پهلوی والدین شهدا، روی فرش آنها و زیر سقف آنها را برای خودم سعادت می‌دانم؛ برای خودم مفید می‌دانم. ما از شماها، کسب روحیه و معنویت می‌کنیم.»

«کریمانه» روایتگر دیدارهای مقام معظم رهبری با خانواده‌های شهدای کرمانی‌ست که در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفر ایشان به استان کرمان صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *