بریده کتاب, مسیح در شب قدر

روایت حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهدای ارمنی و آشوری

به مناسبت میلاد حضرت مسیح

بریده‌ای از کتاب مسیح در شب قدر؛

“طبق عقیدۀ مسلمانان، حضرت مسیح، حضرت مریم، حواریون، و مؤمنینی که در آن زمان مجاهدت کردند، بالاترین ارزش را دارند. در قرآن ببینید راجع‌به حضرت مسیح و حضرت مریم با چه زبانی صحبت شده. کسانی هم که آن روز، به تنها دین حق در زیر آسمان ایمان آوردند، جان‌فشانی کردند، شهید شدند؛ اینها همه جزو شهدای بزرگی هستند که طبق عقیدۀ مسلمان‌ها، در اعلی‌علّیینِ درجات بهشت جا دارند. یعنی کسانی از قبیل شهید این خانواده، و شهدای بزرگ معروف مسیحی، اینها همه قدیسین ما هم هستند. طبق عقیدۀ مسلمانی، اینها قدیس واقعی هستند.

یک‌وقتی هست که دو دین، می‌خواهند باهم کنار بیایند و بسازند، می‌گویند حالا شما به اعتقادات ما یک احترامی بگذارید، ما هم به اعتقادات شما یک احترامی می‌گذاریم. یک‌وقت این‌طور است. یک‌وقت نه، بخشی از یک دین، جزو یک دین دیگر است. الان در مورد مسیحیت این‌طور است.

یعنی اعتقاد به حضرت مسیح، اعتقاد به حضرت مریم، سلام‌الله‌علیهما، و اعتقاد مؤمنینِ به اینها، از جمله در رأسشان حواریون که در قرآن، بارها اسم حواریون آمده، البته نه اسم اشخاصشان، اما به‌عنوان حواریون چند جای قرآن آمده، این جزو دین ماست. یعنی علاوۀ بر دینمان نیست. لذاست که مورد تجلیل و تکریم و احترام مسلمان‌هایند. ” ۱۳۷۶/۱۰/۴

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *