بریده کتاب

سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ ۳۳روزه

روز مقاومت اسلامی

وقتی در سال 2006م/ ۱۳۸۵ش صهیونیست‌‌ها به لبنان حمله کردند و حرب تَمّوز (جنگ ۳۳روزه) آغاز شد، خانه و زندگی بسیاری از خانواده‌‌های ساکن جنوب لبنان و ضاحیۀ بیروت در بمباران‌‌ها از بین رفت و آنها مجبور شدند تا پایان درگیری به سوریه بیایند.

هم دولت سوریه و هم مردم، برای این مردم جنگ‌‌زده آغوش باز کردند. مردم با هر مذهب و اعتقادی باهم رقابت می‌‌کردند که از خانواده‌‌های لبنانی پذیرایی کنند. همه احساس می‌‌کردیم با این کار، ما هم در جنــگ با اسرائیل شریک می‌‌شویم؛ چون مردان و جوانان و بستگان خیلی از این خانواده‌‌ها از رزمندگان حزب‌‌الله یا حامیان آنها بودند و در خط مقدّم جنگ.

در بین مناطق سوریه، زینبیه بیشتر از همه‌‌جا میزبان لبنانی‌‌ها بود و کمتر خانه‌‌ای بود ـ چه سنّی و چه شیعه ـ که مهمان نداشته باشد. فضای حرم در آن یک‌‌ماهۀ جنگ خیلی خاص و معنوی بود. زنان و کودکانی که مردانشان در صحنۀ جهاد بودند، به  بی‌‌بی زینب پناه آورده بودند و برای پیروزی حزب‌‌الله دعا می‌‌کردند.

گاهی که خبر شهادت یکی از رزمندگان حزب‌‌الله به خانواده‌‌اش می‌‌رسید، در حرم ولوله‌‌ای به‌‌پا می‌‌شد و خانوادۀ شهدا قلب خود را با ذکر صبر و مقاومت بی‌‌بی زینب، آرام می‌‌کردند.

کتاب مقاومت زینبیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *